Friday 15 March 2013

Pengenalan

Teks: Nurulhuda Ismail @ Wahid


Bismillahirahmanirrahim...



Nurulhuda binti Ismail @ Wahid, nama tuan empunya diri, yang diberikan oleh mama dan arwah abah yang amat saya kasihi dan sayangi. Saya dilahirkan tepat jam 9.23 malam pada hari Krismas tahun 1979 di Hospital Batu Pahat. Dibesarkan juga di Batu Pahat. Saya mempunyai 6 orang adik-beradik yang pada saya susunannya sangat cantik! Abang yang sulung, kakak yang kedua, saya yang ketiga, 2 orang adik lelaki kemudiannya, dan yang bongsu adik perempuan.



Mendapat pendidikan tertinggi Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer daripada salah sebuah universiti tempatan, UNIMAS pada 2004, saya kini bekerja di salah sebuah agensi kerajaan sebagai Pegawai Teknologi Maklumat berstatus kontrak. Saya juga pernah bekerja di dalam bidang perkhidmatan pelanggan, sebagai tutor IT, dan juga sebagai pengaturcara komputer. Minat dan kecintaan yang mendalam terhadap pengaturcaraan komputer membuatkan saya tidak pernah jemu melaksanakan semua tugasan yang diberikan oleh ketua saya.



Tetapi kini minat saya telah bertambah. Saya seronok untuk mendalami ilmu keibubapaan, penyusuan, serta berkongsi kebaikan makanan tambahan Shaklee yang juga merupakan sumber pendapatan sampingan saya selain mendapat gaji tetap setiap bulan.



Saya sangat seronok berkongsi kebaikan setiap produk Shaklee bersama keluarga dan rakan-rakan serta masyarakat sekeliling, dan semakin seronok apabila keluarga dan rakan-rakan turut merasai kesihatan dan kehidupan yang lebih baik setelah mengamalkan produk-produk tersebut.



Mudah-mudahan melalui bisnes Shaklee ini, saya dapat mencapai impian saya untuk menikmati kehidupan yang bebas daripada masalah kewangan, boleh melancong kemana-mana sahaja bersama suami dan anak-anak, dapat membawa mama tercinta menunaikan umrah setiap tahun, serta menjadi surirumah tangga sepenuh masa tetapi tetap mempunyai pendapatan sendiri - "Work-At-Home-Mom" atau singkatannya WAHM. In shaa Allah.... Amin!



Wassalam

No comments:

Post a Comment