Monday 18 March 2013

Perjalanan seribu batu bermula daripada langkah pertama [17.03.2013]

Teks: Nurulhuda Ismail @ Wahid

Hari ini sangat cerah. Subhanallah... Maha suci Allah. Saya teramat suka memandang langit pagi yang putih kebiru-biruan. Tetapi hati saya tidak secerah cuaca hari ini, sebab giliran sang putera tengah pula yang demam. Puteri bongsu pula nampaknya sudah pulih seperti biasa.

Rutin harian saya berjalan seperti biasa, hanya acara "1 million women purple walk" yang tidak dapat saya sertai kerana keadaan anak-anak yang bergilir-gilir demamnya. Dugaan buat saya dan suami nampaknya dihujung minggu ni. Tetapi ummi sentiasa doakan supaya anak-anak ummi kembali sihat seperti selalu. Amin...

Sambil melayan dan menjaga anak-anak serta melipat kain-kain baju yang dah seperti gunung kinabalu, saya melayari internet melalui telefon pintar bagi mendapatkan bahan penulisan entri berkaitan tips mula bisnes kesihatan dan kecantikan yang akan dimuatkan di dalam blog ini.

Carian Google

Seperti kata pepatah, perjalanan seribu batu bermula daripada langkah pertama. Jika kita tidak memulakan langkah yang pertama itu, pastinya kita tidak akan bergerak kemana-mana, apatah lagi mahu mencapai langkah yang ke seribu! Mudah-mudahan langkah pertama saya ini dipermudahkan sehingga ke langkah yang ke-seribu mahupun langkah yang ke-sejuta bagi menulis entri-entri memulakan bisnes kesihatan dan kecantikan sebagai panduan pembaca semua, walaupun hari ini saya tidak dapat sertai acara "1 million women purple walk" pada pagi tadi.

No comments:

Post a Comment