Monday 25 March 2013

Promosi BLESS di JPN [25.03.2013]

Teks: Nurulhuda Ismail @ Wahid

Pagi ini saya bergegas daripada pejabat ke Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan atas arahan ketua, kerana saya perlu mewakili Bahagian Teknologi Maklumat untuk turut serta dalam aktiviti promosi BLESS bersama dengan pihak Jabatan Perumahan Negara. Walaupun saya menjadi urusetia mesyuarat yang turut diadakan pada pagi ini, tugas sebagai urusetia itu telahpun diambil alih oleh rakan sejawatan yang lain.

Setibanya di sana, taklimat promosi telahpun bermula, dan saya hanya menunggu di booth untuk menjawab pelbagai soalan daripada pemaju-pemaju perumahan berkaitan dengan sistem BLESS.

Booth BLESS 1
Setelah taklimat berakhir, para pemaju yang hadir mula mengerumuni booth kami untuk mendaftar dan bertanyakan pelbagai soalan. Walaupun letih melayani pertanyaan yang bertalu-talu daripada para pemaju tersebut dan ada menghadapi sedikit masalah teknikal semasa pendaftaran, akhirnya sesi pertama promosi tersebut berlangsung dengan lancar.

Booth BLESS 2
Sesi kedua pula bermula pada pukul 2 petang. Kami yang bertugas di booth bergilir-gilir untuk berhenti rehat makan dan solat kerana masih ada para tetamu yang singgah di booth untuk mendaftar dan bertanya soalan pada waktu rehat tengahari.

Alhamdulillah sesi kedua juga berjalan dengan lancar dan semua pemaju perumahan yang hadir nampak berpuas hati dengan penerangan yang diberikan. Mudah-mudahan sistem BLESS ini dapat berfungsi dengan baik dan lancar bagi membantu para pemaju perumahan untuk mendapatkan lesen dan permit mereka di masa hadapan.

No comments:

Post a Comment